چرا انتخاب سبک طراحی لوگو اهمیت دارد؟

انتخاب سبک طراحی لوگو باید بر اساس نوع کسب‌وکار، شخصیت برند، بازار هدف و اهداف بازاریابی انجام شود. هر سبک لوگو پیام خاصی را منتقل می‌کند و می‌تواند باعث افزایش قدرت برندینگ و تمایز شما از رقبا شود. در ادامه با انواع سبک اصلی طراحی لوگو آشنا خواهید شد.

دوره جامع آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد
لوگو ها دارای سه دسته بندی اصلی هستند:
1- لوگوهای تصویری

2- لوگوهای نوشتاری

3- لوگوهای تلفیقی

سبک های طراحی لوگو و انواع لوگو – تقسیم بندی انواع لوگو
1- لوگوهای تصویری
لوگوهای تصویری شامل چهار دسته :

1- لوگو تصویری مستقیم: که پیام تصویری لوگو بصورت مستقیم و بدون واسطه منتقل می شود مثل: استفاده از تصویر پیتزا برای طراحی لوگو یک پیتزا فروشی

2- لوگو تصویری غیر مستقیم: که از تصاویر دیگری در حوزه کاری جهت اشاره به کسب و کار در طراحی لوگو استفاده می کند مثل استفاده از تصویر کلاه آشپزی برای طراحی لوگو رستوران.

3- لوگو مفهومی: از مفاهیم فرم ها و نمادها جهت اشاره به نوع کسب و کار استفاده می شود مثل استفاده از نماد بال جهت طراحی لوگو برای شرکت هواپیمایی.

4-لوگو تصویری بدون ارتباط: این دسته از لوگو تصویری معمولا از نمادی استفاده می کند که هیچ ارتباطی به برند ندارد و طراح با نوع طراحی مفاهیم و ویژگی های برند را در طراحی لوگو لحاظ می کند مثل طراحی لوگو شرکت نایک که از یک تیک استفاده شده که در ابتدا هیچ ارتباطی با یک برند ورزشی ندارد ولی طراح و مدیران شرکت نایک هنرمندانه با سبک طراحی، این لوگو را جهانی کرده اند.

دوره جامع آموزش طراحی لوگو از صفر تا صد
2- لوگوهای نوشتاری
لوگو های نوشتاری دارای دو دسته اصلی هستند:

1- لوگو های نوشتاری کامل یا لوگوتایپ (Logotype): در این نوع از لوگو از اسم کامل برند جهت طراحی لوگو استفاده می شود مثل طراحی لوگو شرکت های کوکاکولا، Google، Coca-Cola، Visa

2- مونوگرام (حرف نگاره) (Monogram): در طراحی لوگو به این سبک از حروف اول برند جهت طراحی لوگو استفاده می شود مثل لوگو LV یا لویی ویتون که از حروف اول کلمات (Louis Vuitton) استفاده کرده است. مثال های دیگر از مونوگرام: IBM، NASA، CNN

3- لوگوهای تلفیقی
لوگو های تلفیقی معمولا از تلفیق فرم های تصویری و نوشتار یا تایپوگرافی تشکیل شده است مثل طراحی لوگو شرکت های Adidas، Puma، Dropbox

جمع‌بندی: کدام سبک طراحی لوگو برای شما مناسب است؟
انتخاب سبک طراحی لوگو باید با توجه به نوع کسب‌وکار، بازار هدف، ارزش‌های برند و پیام موردنظر انجام می شود. هر کدام از انواع لوگو ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و با شناخت درست، می‌توان لوگویی خلق کرد که نه‌تنها زیبا باشد، بلکه در ذهن مخاطب ماندگار شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *